Baralotta

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lotta - 22 oktober 2010 09:28

Jag kom hem till min träningskompis igår för att fördriva tiden lite innan det var dags att hämta barnen. Jag jobbar just nu som syslöjdslärare på en skola i Stockholm. Eleverna ska i åk 4 sticka och nu måste jag fräscha upp mina kunskaper. Satte igång med ett par benvärmare. Idag när jag kommer hem till henne igen så tar hon fram sin nya stickning, snacka om att smitta av sig. Nu sitter vi och tittar på "små mirakel" och stickar medan snön utanför faller ner.

Jag vill inte ha snö nu, det är ju bara oktober och nu ska det vara solsköna dagar med alla höstens färger på löven som faller till marken. Lövhögar som man kan hoppa i stor som liten.

Hoppas nu att snön smälter bort och återkommer om en månad. 

Av Lotta - 14 oktober 2010 21:53

I dag möter jag min dotter vid bussen och hon är pigg o go, kramar o vi går tillsammans till affären o handlar det hon behöver till sin läxa.

När vi kommer hem letar vi recept och jag skriver ett för hand till henne´. Hon börjar genast att baka.

Nu är det dags att titta på TV tillsammans allt är frid o fröjd tills hon ska gå o lägga sig, då startar det.......

Det som jag har gått o väntat på hela kvällen.

Hon får ett utbrott för att jag inte lägger mig brevid henne i sängen tills hon somnat.

Jag står o diskar samtidigt som jag hör från rummet:

- pappa nattar mig minsann

- pappa tycker om mig det gör inte du.

Pappa hit o pappa dit....

Till slut ger jag upp disken o lägger mig brevid henne, men nu duger inte det utan nu är även det fel.

Jag ger mig inte utan säger lungt godnatt o till slut så somnar hon.

Vad jag än gör så blir det fel, sen att jag har struntat i allt o spelat kort med henne o myst framför tvn.

Vi får se hur det kommer att gå i morgon då killarna kommer hem, då är det inte bara hon o jag.

God natt kära vänner....:)

Av Lotta - 4 oktober 2010 09:51

Nu har jag skapat min blogg med hjälp av min träningskompis. Här kommer jag att skriva om allt som händer i mitt liv. Jag är som sagt ensamstående mamma som har barnen varannan vecka. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

ETT UNDERLIGT ORDSPRÅK!!





Butterfly Divider

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards